Szállunk, mint a „Kunmadár”

Nagy Zsoltit – Plasztik Szerviz Kardoskút – az Orosházi Ninja Club tagját, a veterán járművek szerelmesét kérdeztük a legutóbbi versenyükről.
– Milyen versenyen vettetek részt?

– 13 éve van 24 órás megbízhatósági veterán verseny Kunmadarason. Ott a reptéren van egy kijelölt pálya, ami 3 kilométer hosszú, ott szoktunk indulni az Orosházi Ninja Clubbal. A verseny lényege, hogy 24 órán keresztül 4 pilóta felváltva rója a köröket ugyanazzal a motorral.  Másfél óránként váltottuk egymást, olyankor csak tankolás volt. Egyszer elrepedt a tankunk, meg egy hátsókerék defektünk volt, más nagyobb gond nem volt a verseny során. Több, mint 1800 kilométert motoroztunk. Különböző kategóriák voltak: magyar egy henger, magyar két henger, külföldi egy henger, külföldi két henger, meg az épített kategória. Mi magyar egybe indultunk, itt általában Pannóniákkal mennek és itt lettünk másodikak.  Nagyon jó társaság van. Körülbelül egy húsz fős csapat érdeme ez az eredmény. Vannak szerelők, pilóták, szakácsok. Vannak, akik mérik az időt, és vannak akik a logisztikáért felelősek. Ilyenkor összefog a csapat és megyünk.

– Erről a motorról mit lehet tudni?

– Ez egy 1957-es évjáratú Pannónia TL 250-ből van építve. Pár módosítás van rajta, amit megenged a kiírás: Mz teleszkópok vannak elől-hátul, meg Mz a felniráfunk, és egy ’’kettő az egyben” kipufogó van. Teljesítményre nincs változtatva, gyári értéken van. Próbálunk a megbízhatóságra utazni és a stabil előrehaladásra.

– Egyedül készítetted fel a motort?

– Nem, van egy nagyon jó kis csapatunk és van 3 srác, aki segített. Horváth Palinak köszönhetjük a gépi munkát, a szerelésben pedig Pusztaföldvárról két srác, a Gregus Gyuri és a Csete Pali jelentősen segítettek. Az alkatrészek java itthonról származik, tőlünk, ezek megvoltak, venni nem kellett hozzá igazából semmit, az lett ráköltve, ami a felújítási rész: új gumik, csapágyak, új hajtókar, festés, bovdenek, gumialkatrészek.

-Mióta motorozol?

– Kicsi korom óta motorozok, szeghalmi unokabátyáim motorjain tanulgattam. Aztán megszereztem a jogosítványt kismotorra és később nagymotorra is. A motor valahogy mindig jelen volt az életemben.

– Van kedvenc motorod?

– Nem mondanám, hogy van kedvenc motorom. Mindet szeretem. Mindet, amelyik jó öreg.

– Hány motorod van jelenleg?

– Huszonvalahány darab motorom van. Nem tudom pontosan.

– Van esetleg olyan motor, amilyet még szeretnél beszerezni?

– Szerintem már olyan nem lesz. A meglévő motorok felújításának kellene egyszer a végére jutni, de ez is sok idő, meg sok pénz.

– Célok, tervek a jövőre nézve?

– Ezen a 24 órás versenyen mi már háromszor indultunk. Ez évente van, de mi csak kétévente tudunk menni, mert mindig egybeesik a kétévente megrendezett Orosházi Veteránjármű Találkozóval, amin pedig ott kell lennünk. Igazából ez a második motor, amit erre a versenyre készítettünk. Volt egy másik korábban, de az nagyon-nagyon széria volt, annak hamar leért a lábtartója és a kipufogója. A fékje se volt olyan jó, mert kis fékdobos volt, ez a mostani motor pedig nagy fékdobos. Az előző motoron gyűjtött tapasztalatokat átültettük erre és ezt már megpróbáltuk jobbra megcsinálni. Szeretnénk most már a következő futamon a teljesítményen is növelni, meg a világításunk gyenge volt éjszaka nagyon és azon kell egy kicsit javítanunk.

További sikereket és széles utat kívánunk a csapatnak!

Fotók: Orosházi Ninja Club és Rajki Judit

Megszakítás