Iskolakezdési támogatás

Kardoskút Község Önkormányzata a pénzbeli és természetbeni ellátásokról és támogatásokról szóló helyi rendelete alapján egyszeri iskolakezdési támogatást  biztosít azoknak a Kardoskút község közigazgatási területén állandó lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező és bejelentett lakóhelyén életvitelszerűen tartózkodó szociálisan rászoruló szülőnek vagy törvényes képviselőnek, akinek gyermeke általános iskola vagy középiskola oktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytat és akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének:

250 %-át, (71.250 Ft.), a támogatás mértéke gyermekenként 15.000.-Ft.
500%-át (142.500 Ft), a támogatás mértéke gyermekenként: 8.000 Ft

A kérelem benyújtására 2020. szeptember 30. napjáig van lehetőség a Kardoskút Község honlapján letölthető nyomtatványon, amely IDE kattintva érhető el, illetve a Hivatalban kérhető formanyomtatványon.

Lomtalanítás

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a hatósági házi karantén alatt álló ingatlanoktól nem szállítjuk el a lomhulladékot, ezért kérjük, hogy ne helyezzék ki!

Lomtalanítás Kardoskúton

Tájékoztató

 A DAREH BÁZIS Hulladékgazdálkodási Nonprofit Zrt. tisztelettel tájékoztatja Önöket, hogy társaságunk Kardoskúton 2020. szeptember 11-én, pénteken, lomtalanítási napot tart.

Társaságunk, mint közszolgáltató a lomtalanítás alkalmával a háztartásban feleslegessé vált nagydarabos hulladékokat (amelyek méreteik miatt nem rakhatók a hulladékgyűjtő-edénybe) gyűjti össze és szállítja el.

A feleslegessé vált bútorokat, használati tárgyakat, amelyek mások számára még használhatóak, azokat pl. a segélyszervezeteknél, szociális szolgáltatóknál is leadhatja, így segíthet másokon, ill. csökkentheti a hulladéklerakás mennyiségét, ezzel óvva a környezetet. A lomtalanítás ütemezésekor fokozott figyelmet fordítottunk a hivatalos nemzeti, vallási és kegyeleti ünnepekre, közegészségügyi előírásokra, amikor lomtalanítást nem végzünk.

Kérjük, hogy a lomokat a lakóháza előtti, hulladékgyűjtő járműveinkkel jól megközelíthető közterületre helyezze ki, ne az úttestre tegye, mert akadályozhatják a forgalmat.

 

Lomtalanításkor kirakható hulladék   Lomtalanításkor NEM kerül elszállításra
  bútorok (asztal, szék, szekrény, ágy, komód) szétszerelt, mozgatható állapotban   kommunális hulladék
  fából készült tárgyak, (ablakkeret – üveg nélkül, ajtó, kerítés)   elkülönítetten gyűjtött üveg-, papír, műanyag- és fémhulladék (szelektív hulladék)
  műanyag (linóleum) padló   zöld hulladék (ág, nyesedék, lomb, fű),
  kerti bútor   építési törmelék (pl. kád, wc-csésze, sitt, stb., síküveg, ablakkeret üveggel
  ágynemű, textil, ruhanemű (zsákban/dobozban kihelyezve)   fénycső
  matrac (szétvágva/összetekerve)   gyógyszerhulladék
  szőnyeg, padlószőnyeg (kötegelt állapotban)   elektromos háztartási eszköz, elektronikai hulladék
  hordó   gumiabroncs, traktorgumi, kerékpárgumi
  virágtartó   veszélyes és különleges kezelést igénylő hulladék (akkumulátor, festék, fáradt olaj, hígító, növény-védőszer, szárazelem, stb.)
  gyerekjátékok   ipari, mezőgazdasági, szolgáltatási tevékenység következtében keletkezett fólia
  műanyag medence   sütőolaj, sütőzsiradék

Kérjük, hogy a lom kihelyezésénél szíveskedjenek tekintettel lenni arra, hogy a kihelyezett lom mérete akkora legyen, hogy azokat a munkatársaink kézi erővel meg tudják emelni és be tudják helyezni a hulladékgyűjtő járműbe (100 cm x 100 cm x 80 cm).

Az el nem szállítható hulladékok leadhatóak:

  • egyes hulladéktípusok esetében, a Társaságunk által üzemeltetett hulladékgyűjtő udvarokon. Az igénybevétel részletes feltételei az alábbi linken találhatóak: https://www.dareh.hu/_bazis/hulladekgyujto-udvarok/
  • a közszolgáltató által nem gyűjthető hulladékok esetében, más vállalkozás által üzemeltetett hulladékudvarokon.

Továbbá felhívjuk figyelmet, hogy a lomtalanítás során kihelyezett hulladék a NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. (NHKV Zrt.) tulajdonát képezi, ebből kifolyólag a jogtalan eltulajdonítás rendőri intézkedést vonhat maga után.

Kérjük, a fentiek betartásával járuljon hozzá a település tisztaságához!

Védje a környezetet Ön is!

 

Helyben is intézhető ügyek

A Békés Megyei Kormányhivatal Orosházi Járási Hivatal települési ügysegédjénél az alábbi ügyeket intézhetik:

– családtámogatási ellátások (családi pótlék, gyermekgondozási segély, anyasági támogatás)
– egészségbiztosítással kapcsolatos ügyek (TAJ ügyintézés, biztosítás rendezése, CSOK-falusi CSOK-hoz szükséges igazolás)
– megváltozott munkaképességű személyek ellátásával kapcsolatos ügyek
– szociális ellátások (aktív korúak ellátása, közgyógyellátásra való jogosultság, egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság, időskorúak járadéka)
– fogyatékossági támogatással kapcsolatos ügyek
– nyugdíjbiztosítással kapcsolatos ügyek (öregségi nyugdíj, özvegyi nyugdíj, egyszeri segély, valamint méltányos emelés)
– nyugdíjfolyósítással kapcsolatos ügyek (bejelentések, kérelmek fogadása)
– lakcímjelentéssel kapcsolatos ügyek

Kardoskúton az ügyfélfogadás az alábbiak szerint alakul:
PÁRATLAN héten pénteken 8:00-tól 10:00-ig.

Ügyfélfogadás egyéb időben:

Békés Megyei Kormányhivatal Orosházi Járási Hivatal Kormányablak Osztály
5900 Orosháza, Szabadság tér 3.

Hétfő: 7:00 – 17:00
Kedd: 8:00 – 16:00
Szerda: 8:00 – 16:00
Csütörtök: 8:00 – 18:00
Péntek: 8:00 – 14:00